KPD Services

Software voor de Bouw
ACHTER DE SCHERMEN

De technische dienst … tot uw dienst

Wanneer Hans Van De Weyer, Ivan Henderix, David Lambrechts en Laurens Vandevivere samen aan tafel zitten, lijkt het of ze van een andere planeet komen. IT-taal, het blijft iets bijzonders voor buitenstaanders. Maar met een klant aan de lijn verandert hun taalgebruik. Technici met oog voor de klant dus. Gedreven door betrouwbare oplossingen.

“De technische dienst is een mini-bedrijfje binnen KPD,” schetst Hans. “We zijn een one-stop-shopping-point. Dat betekent dat wij het aanspreekpunt zijn voor KPD-klanten die onze software met andere software willen integreren en/of hun IT-infrastructuur willen optimaliseren.” “En dat kan ver gaan,” vult Ivan aan: “Stel dat een bedrijf wil dat thuiswerkers of medewerkers op de werf moeten kunnen inloggen op de server: wij regelen dat van A tot Z. Wij tekenen de IT-architectuur uit, zetten de servers op, testen en implementeren de toepassing. Wij zorgen ook voor disaster recovery (DR), back-updiensten, enzovoort.” David: “Ik ben een beetje een buitenbeentje. Mijn focus ligt quasi uitsluitend op installatie en onderhoud onze eigen software, databases en apps. Hardware en security is meer de winkel van Hans en Ivan.”

Van consultancy tot helpdesk

“Op de keper beschouwd, hebben we echt wel een toffe job,” stelt Ivan. “We zijn bezig met klanten én met technologie. We balanceren voortdurend tussen theorie en praktijk. En elke klant betekent een nieuwe uitdaging.” Hans pikt hierop in: “Dat we projecten van A tot Z opvolgen heeft zo zijn voordelen: we kennen de soft- en hardwareomgeving van de klant. Een nieuwe vraag voor advies? We kunnen vrij snel to the point komen. Een vraag voor technische support? We kennen alle ins en outs en kunnen snel de vinger op de wonde leggen. Leuk voor de klant, leuk voor ons.”

Een minimale downtime

Alle werkzaamheden die KPD bij klanten doet, staan in het teken van één zaak: een vlotte werking van de eigen software. David: “Da’s natuurlijk de core business van KPD. De installatie van onze ERP software, databases en apps doen we steeds zelf. Ik installeer en configureer o.a. de Oracle databases en de Oracle Application Servers én onze KPD software en apps. Ik sta zowel in voor nieuwe installaties als voor migraties van bestaande naar nieuwe servers.” Net als Hans en Ivan neemt ook David een helpdeskrol op zich. Als ex-BouwOffice programmeur kent hij zowel de software en als de databases van binnen en van buiten. Met David is dan ook een minimale downtime gegarandeerd.

Goed getraind, goed omringd

Een half uur geen e-mail? Servers die uitvallen? Bedrijven doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken. O.a. door beroep te doen op de technische dienst van KPD. Hans: “KPD legt de lat hoog. We zijn officieel partner van HP voor hardware. Met hun Carepack kunnen we onze klanten garanderen dat ze problemen binnen de vier uren oplossen.” Ivan: “We zijn ook gecertificeerd voor Office 365 van Microsoft en voor Watch Guard inzake beveiliging. Zo coveren we hardware, software en security. Partner zijn betekent dat we voortdurend goed geïnformeerd en opgeleid zijn om performante oplossingen uit te werken.”

Ivan, David en Hans werken allen reeds lange tijd bij KPD, respectievelijk 19, 15 en 8 jaar! Recent vervoegde Laurens het team. 

Naast de technische dienst is er binnen KPD ook een fulltime bemande software helpdesk.

Calls voor beide diensten worden gelogd in onze service logging tool TopDesk, je kan daarvoor een email, vergezeld van een screenshot, mailen naar helpdesk@kpd.be .

Tevreden klanten