KPD Services

Software voor de Bouw

 Een klant aan het woord

Kolmont Woonprojecten : Voortdurende innovaties

Kolmont Woonprojecten uit Hasselt is bekend van residentiële ontwikkelingen zoals Zuidzicht aan de Blauwe Boulevard en het Ursulinenhof in het hart van de stad. De roots van de ontwikkelaar liggen in Hasselt, maar het bedrijf realiseerde ook al prestigieuze projecten buiten de provinciegrenzen. In 2016 schakelde het bedrijf over naar KPD Services. 

Kolmont Woonprojecten ontwikkelt niet enkel residentiële projecten maar ook PPS-projecten (Publiek-Private Samenwerkingen) en retail. Daarnaast is het bedrijf gespecialiseerd in verkavelingen en de verkoop van bouwgronden en handelspanden. Sinds 2016 doet Kolmont Woonprojecten beroep op de software van KPD Services. De meerwaarde van het pakket ligt voor Kolmont voornamelijk in de specifieke kennis van de sector.

ERP-pakket nodig door forse groei

“Wij zijn in het eerste trimester van 2016 gestart met de implementatie van KPD”, zegt Diana Ballet, medewerker projectontwikkeling en projectleiding. “Ons bedrijf groeide de laatste jaren erg sterk in verschillende segmenten van onze sector. Denk maar aan verkavelingen, woningen, appartementen, retail, KMO, studentenhuisvesting, ... Voor de correcte opvolging van alle projecten en vennootschappen dwong een goed ERP-systeem zich op.”

Interessante modules

Kolmont Woonprojecten heeft gekozen voor de modules BouwOffice Finance, KPD.immo en KPD wic. “BouwOffice Finance is een financieel systeem op maat van de bouwsector met onder andere algemene - en analytische boekhouding, inclusief budgetbeheer. Met KPD.immo beheren onze projectontwikkelaars het volledige bouwproces, van begin tot einde. Via KPD wic heeft ook het team op de werf toegang tot de nodige tools. Vandaag werken zo’n 7 à 8 medewerkers van Kolmont Woonprojecten met de gebruiksvriendelijke KPD-tools. Na de implementatie van KPD wic zal dat aantal groeien tot ongeveer 20”, klinkt het. “KPD Services biedt voor ons een meerwaarde omdat het een partner is met ervaring in de sector. Dankzij een wederzijdse uitwisseling van ervaringen, biedt KPD Services voortdurende innoverende oplossingen. We beschikken nu over een ERP-systeem met één centrale database die 24/24 up-to-date is op vlak van operationele rapportering. Dankzij de mogelijkheden van het pakket kunnen wij de verschillende projecten met hun specifieke structuren nauwgezet én efficiënt opvolgen. Denk bijvoorbeeld aan grondvennootschappen, verkavelingen en infrastructuur, bouw- en studiekosten, verhuringen, klantencontracten enzoverder.”

Jarenlange ervaring

De implementatie van de verschillende KPD-tools gebeurde stapsgewijs. “De medewerkers van KPD Services hebben ons altijd op het hart gedrukt dat we dit grondig en gemoduleerd moesten aanpakken”, legt Diana Ballet uit. “Om valkuilen te vermijden, was het belangrijk om niet te snel te gaan. Onder begeleiding van een externe partij is de implementatie van de verschillende (deel)modules stap voor stap getest en in gebruik genomen. Het advies was erg waardevol. De samenwerking met de mensen van KPD Services verloopt bovendien nog altijd erg vlot. Door hun jarenlange ervaring in de sector, begrijpen zij onze noden en vragen en kunnen ze snel antwoorden, oplossingen en inzichten bieden.”

www.kolmont.be  

KPD Services biedt voor ons een meerwaarde omdat het een partner is met ervaring in de sector.
Diana Ballet
Kolmont

Tevreden klanten