KPD Services

Software voor de Bouw

Logistiek beheer

Materieel & materiaal beheren is de key!

Logistiek beheer is het beheer van materieel & materiaal en het beheer van stockartikelen. Verschillende magazijnen kunnen opgevolgd worden.

KPD heeft verschillende tools die je daarbij helpen. Kernproduct in deze fase is het ERP pakket BouwOffice, meerbepaald de module BouwOffice Logistics. Daarnaast speelt BouwOffice WIC een onmisbare rol.

Naast onze ERP zijn er ook enkele mobiele applicaties beschikbaar die het beheer van het logistiek proces vereenvoudigen, waaronder de Shipments App.

BouwOffice Logistiek

Dè belgische ERP naar keuze voor de bouwsector. Totaal geïntegreerde software voor al uw bouwprojecten.
 
De module BouwOffice Logistiek bevat o.a.:
  • beheer van materieel
  • beheer van magazijn & stock, wisselstukken

Lees meer over BouwOffice Logistiek

Onmisbaar op de werf: BouwOffice WIC

De project collaboration suite voor het projectteam ten velde...

In samenwerking met haar klanten in de bouwsector, heeft KPD een softwaretool ontwikkeld waarmee het projectteam op de werf (of elders) toegang heeft tot allerhande tools die voor hem/haar relevant zijn.

KPD.wic is gegroeid vanuit de projecten. Eerst gebruikte de projectleiders een adressenlijst in Excel, later een Access-databank, al dan niet met geïntegreerde formulieren of met een koppeling naar Word. Meer en meer kwam echter de vraag naar een tool waarin alles m.b.t. één project centraal zit. De tijdsbesparing die je realiseert, alleen al o.w.v. het feit dat je niet meer naar iets moet zoeken, is indrukwekkend.

ROI, toegevoegde waarde? Projectleiders die vandaag al werken met KPD.wic, beheren tot 33% meer projecten dan voorheen. Concreet: een projectleider die vroeger 3 projecten beheerde, beheert er nu 4, maar daarenboven:  hij heeft ook meer tijd voor andere zaken (verrekeningen, vorderingsstaten, inkopen...). 

Lees meer over BouwOffice WIC

Shipments app

KPD staat voor innovatie. Recent lanceerden we nog maar de TimeSheets app en daar is nu weer een mobiele nieuwigheid: de Shipments app, de mobiele applicatie die papieren (magazijn)bestelbonnen tot museumstukken maakt.

De Hasseltse klasse 8-aannemer, Democo, denkt innoverend. In zijn bouwprojecten én in de organisatie van zijn eigen bedrijfsvoering. Om de workflow voor zijn eigen magazijn te vereenvoudigen, kwam het dan ook aankloppen bij KPD om samen een app te ontwikkelen. Het resultaat is de Shipments app, een applicatie die papieren (magazijn)bestelbonnen tot geschiedenis maakt.

Lees meer over KPD's Shipments app

Integratie tussen Viloc en KPD creëert nieuwe kansen voor bouwbedrijven...

Na een integratie en partnership met Telematicabedrijf Suivo sluit Viloc, gespecialiseerd in tracking van gereedschappen nu ook een partnership met KPD, de marktleider in ERP voor de bouwsector. Bouwbedrijven die vandaag reeds KPD gebruiken kunnen nu beroep doen op de innovaties van Viloc vanuit hun vertrouwde KPD software omgeving. Daarnaast biedt de samenwerking nieuwe perspectieven voor bouwbedrijven om meer controle te krijgen over hun materieelbeheer, alsook om de materieeladministratie drastisch te beperken.

KPD en Viloc denken nog verder:

Het is mogelijk worden om met de gegevens vanuit Viloc (semi)-automatisch boekingen te doen in KPD en hiermee de interne verhuur van de toestellen juister en sneller te verwerken. Alsook zal het mogelijk worden om via dagrapporten aan de verantwoordelijken te tonen of de juiste gereedschappen nog op de juiste plek zijn, of men een tekort of teveel aan materieel heeft en welke gereedschappen op de werf toegekomen en vertrokken zijn.

Lees meer

 

Vele activiteiten, één antwoord... KPD's BouwOffice Solutions

Een geslaagd bouw- of installatieproject vraagt voor en tijdens de realisatie heel wat inspanningen van uw medewerkers.

  1. Dit begint bij het opstellen van de meetstaat, het opvragen van kostprijzen bij leveranciers en onderaannemers,
  2. het uitwerken van de calculatie en het afleveren van een heldere en aantrekkelijke offerte. Hiervoor moet u marges kunnen berekenen aan de hand van verschillende simulaties.
  3. Wanneer u de opdracht binnenhaalt, start de realisatiefase. U moet de nodige materialen aankopen, contracten afsluiten met onderaannemers, manschappen en materieel plannen en inzetten op de werf.
  4. Inkomende facturen moeten door de juiste personen worden gecontroleerd en goedgekeurd.
  5. Uw projectleiders rapporteren de voortgang van het project aan vorderingsstaten: dit vormt de basis om tussentijds te factureren aan de bouwheer.
  6. Vanuit dagrapporten krijgt uw sociaal secretariaat maandelijks de nodige informatie over werkuren, overuren en verplaatsingen voor het correct en tijdig berekenen en uitbetalen van de salarissen.
  7. Uiteraard hangt er aan dit hele verhaal ook een financieel plaatje in de vorm van de algemene en analytische boekhouding.
  8. Tenslotte wilt u als bedrijfsleiding de belangrijkste Key Performance Indicatoren – betreffende de rendabiliteit van een project – via een handig overzicht op de voet volgen.

Zo kan u tijdig bijsturen waar nodig. Dus... vele activiteiten, één antwoord: KPD's BouwOffice Solutions!

Thomas More

Tevreden klanten

Kunnen wij u helpen met het logistiek beheer van uw bouwprojecten?

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte op maat of maak een afspraak met één van onze sales consultants. Bel naar 013 460 460!