KPD Services

Software voor de Bouw

Projectbeheer

Project- en bedrijfskosten beheren is de key!

Projectmanagement is het beheren van allerhande bouwprojecten. Het is de manier waarop projecten georganiseerd, voorbereid, gepland, uitgevoerd en afgerond worden.

Projectmanagement is het werk van projectleiders en omvat doorgaans verscheidene deelprojecten met bijbehorende teams en teamleiders.

KPD heeft verschillende tools die je daarbij helpen. Kernproduct in deze fase is het ERP pakket BouwOffice, meerbepaald de module BouwOffice Project. Daarnaast speelt BouwOffice WIC een onmisbare rol op de werf.

Naast onze ERP zijn er ook enkele mobiele applicaties beschikbaar die het beheer van de projecten vereenvoudigen.

BouwOffice Project

KPD's ERP voor projectbeheer

Alle aspecten van projectopvolging: meetstaat, voorcalculatie, werkbegroting, prijsaanvragen, offertevorming, projectinkopen, vorderingsstaten, verrekeningen, nacalculatie, ...
 
Doelgroep: projectleiders, werfleiders, calculators, werkbegroters, verantwoordelijken voor loonverwerking,...
 

Onmisbaar op de werf: BouwOffice WIC

De project collaboration suite voor het projectteam ten velde...

In samenwerking met haar klanten in de bouwsector, heeft KPD een softwaretool ontwikkeld waarmee het projectteam op de werf (of elders) toegang heeft tot allerhande tools die voor hem/haar relevant zijn.

Lees meer over BouwOffice WIC

Vele activiteiten, één antwoord...

BouwOffice Solutions

Een geslaagd bouw- of installatieproject vraagt voor en tijdens de realisatie heel wat inspanningen van uw medewerkers.

Dit begint bij het opstellen van de meetstaat, het opvragen van kostprijzen bij leveranciers en onderaannemers, het uitwerken van de calculatie en het afleveren van een heldere en aantrekkelijke offerte.
Hiervoor moet u marges kunnen berekenen aan de hand van verschillende simulaties.

Wanneer u de opdracht binnenhaalt, start de realisatiefase. U moet de nodige materialen aankopen, contracten afsluiten met onderaannemers, manschappen en materieel plannen en inzetten op de werf.

Inkomende facturen moeten door de juiste personen worden gecontroleerd en goedgekeurd. Uw projectleiders rapporteren de voortgang van het project aan vorderingsstaten: dit vormt de basis om tussentijds te factureren aan de bouwheer. Vanuit dagrapporten krijgt uw sociaal secretariaat maandelijks de nodige informatie over werkuren, overuren en verplaatsingen voor het correct en tijdig berekenen en uitbetalen van de salarissen.

Uiteraard hangt er aan dit hele verhaal ook een financieel plaatje in de vorm van de algemene en analytische boekhouding. Tenslotte wilt u als bedrijfsleiding de belangrijkste Key Performance Indicatoren – betreffende de rendabiliteit van een project – via een handig overzicht op de voet volgen. Zo kan u tijdig bijsturen waar nodig. Dus... vele activiteiten, één antwoord: KPD's BouwOffice Solutions!

Tevreden klanten

Kunnen wij u helpen met het beheer van uw bouwprojecten?

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte op maat of maak een afspraak met één van onze sales consultants. Bel naar +32(0)13 460 460!